Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

7 trikov za ohranjanje motivacije pri doseganju ciljev (svetujejo psihologi)

Ker motivacija za doseganje ciljev včasih (pre)hitro pade, je dobro poznati trike za ohranjanje volje si z njimi zagotoviti uspeh.

24.1.2021 ob 5:45 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

7 trikov za ohranjanje motivacije pri doseganju ciljev (svetujejo psihologi)

V življenju vsak potrebuje cilje. Zastavljanje teh obljublja uspeh in pozitivno vpliva tudi na duševno zdravje.

A vse prerado se zgodi, da so cilji sicer zadani, zatakne pa se pri ohranjanju motivacije za njihovo doseganje. Zato so na portalu Yahoo zbrali nekaj nasvetov psihologov za ohranjanje volje. S sledečimi bo uspeh na vseh področjih življenja lažje dosegljiv.

Spoznajte kognitivno rekonstrukcijo

"Eno od orodji, ki jih terapevti kognitivno-behavioralne psihologije pri padcu motivacije svetujemo svojim strankam, je tako imenovana kognitivna rekonstrukcija. Ta med drugim vključuje ozaveščanje občutkov, ki se pojavljajo na poti do zadanega cilja," je povedala psihologinja Yvonne Thomas. Omenjeno taktiko ponazarja s primerom:

"Denimo da je vaš cilj v prehrano vključiti več sadja, zelenjave in polnovrednih živil ter na drugi strani zmanjšati količino nezdravih jedi. Sprva bo zadeva zabavna in videti kot mačji kašelj, že po nekaj tednih pa boste zahrepeneli po pici, čipsu ali drugih podobnih pregrehah.

Namesto, da bi sprejeli dejstvo, da ste vendarle človeško bitje, ki mu včasih zadiši prepovedana hrana, spet drugič zdrava solata, boste vztrajali pri prvotni nameri. Dokler odrekanja ne bo preveč in na koncu boste podlegli skušnjavi.  To je pogost, čeprav ne zdravju in počutju prijazen pojav. Kajti ne samo, da bo ob pretiravanju z živili, ki bi se jim morali odreči, trpelo vaše fizično, na udaru bo zaradi slabe vesti tudi duševno zdravje."

 

Tu nastopi kognitivna rekonstrukcija:

"Cilje zastavite realneje in ne igrajte na karto vse ali nič. Občasno si dovolite manjša odstopanja, teh ne jemljite kot poraz v smislu: spet mi je spodletelo, nikoli mi ne bo uspelo, temveč nanje glejte z drugačnega vidika: zvečer sem si privoščil pico, zjutraj pa bom užival v zdravem zajtrku z ovseno kašo in sadjem."

S takšnim pogledom se boste po izkušnjah psihologinje lažje soočali s spodrsljaji pri doseganju ciljev na vseh področjih in veliko lažje boste ostali motivirani. Hkrati boste osvojili dejstvo, da je v življenju treba iskati ravnovesje. Če se vrnemo h konkretnem primeru: nihče ne more vedno jesti le sadja in solate.

Velike cilje razbijte na mikro dosežke

"Vaš cilj je preureditev doma. Ne glede na to, zakaj ste prišli na takšno idejo: je to pomanjkanje prostora, želja po spremembi ali lepe fotografije na instagramu, ostanite realni in velik cilj razdelite na več manjših. Kajti dejstvo je, da v enem tednu najbrž ne boste uspeli postoriti vsega in kaj lahko boste izgubili voljo, da bi projekt izpeljali do konca. Veliko bolje bo, če si boste zadali, da boste vsak teden preuredili en prostor. Za tiste, ki predstavljajo večji zalogaj, si namenite še več časa," meni Thomasova.

Na takšen način ne samo, da z opravili ne boste preobremenjeni, z razbijanjem velikega cilja na več manjših boste prav tako lažje ohranili motivacijo, ki vas bo na koncu pripeljala do zaželena rezultata.

Ciljem pripišite pozitivno konotacijo

Med oblikovanjem namer vedno pomislite, kaj se skriva za njimi. Bi radi obogatili življenje? Bi si radi olajšali dnevno rutino? Bi radi v delu našli več zadovoljstva, izboljšali razmerje, okrepili samozavest? Ste sploh pripravljeni na velike spremembe?

Takšna in podobna vprašanja vam bodo pomagala prepoznati smisel in namen načrtov. Kajti, kot je povedala zakonska in družinska terapevtka Hanna Stensby, pozornost usmerjajo na osebno motivacijo in pripomorejo k oblikovanju ciljev na podlagi lastne identitete ter samozaznave. Prav to pomaga pri ohranjanju motivacije.

Vedno se pripravite

Pomemben del pri ohranjanju motivacije je priprava na delo. Kar pomeni, da se oborožite s pravim znanjem, pripomočki in odstranite čim več ovir, ki bi vam lahko stale na poti do uspeha.

"To je nekako tako, kot s kuhanjem. Preden se lotite priprave jedi, vedno najprej izberete primerno posodo, sestavine in pripomočke, ki vam bodo prišli prav ter odstranite vse, česar ne potrebujete ali bi vam bilo celo v napoto," navaja psihiater Jeffrey Ditzel.

Tako je tudi na drugih področjih življenja: doseganje cilja vedno zahteva primerno pripravo.

Zanašajte se na ljudi, ki jim lahko zaupate

"Veliko lažje je motivacijo ohraniti ob podpori in pomoči ljudi, ki so nekomu blizu ter jim zaupa," sicer znano dejstvo izpostavlja Stensbyjeva.

Zato se obdajte z ljudmi, ki jih cente, spoštujete in za katere veste, da se nanje lahko zanašate tedaj, ko volja pade ali se zadeve ne odvijajo po načrtih. Da vas potolažijo ali primerno spodbudijo in potisnejo z mrtve točke:

"Razkrite jim svoje namere, pojasnite jim, kaj od njih pričakujete in jih vsak dan obveščajte o napredku ali padcu. Ob zavesti, da je nekje nekdo, ki mu lahko vsak dan poročate o svojih dosežkih, je veliko lažje ohraniti motivacijo ter konsistentnost pri doseganju zadanih namer."

Nanizajte pozitivne posledice doseženih ciljev

Stensbyjeva priporoča zapisovanje vsega, kar naj bi doseženi cilji v življenju spremenili na bolje.

Previdnejše ravnanje z denarjem bo prineslo več sredstev za nujne nakupe, zdrav način življenja zagotavlja boljše zdravje in počutje, doslednejše opravljanje dela višjo plačo in podobno. Konkreten vpliv obljublja veliko več motivacije kot abstraktni cilji, zato je dobro ozavestiti vse, kar ti prinašajo.

Ne zgolj v mislih, taktika je veliko učinkovitejša, če so pričakovanja izlita na papir.

Veselite se zmag

Življenjske spremembe se ne zgodijo čez noč. Dejstvo je, da zahtevajo čas in morda ne bodo opazne v enem tednu, niti po mesecu dni. Velikokrat se bo zgodilo, da boste pri doseganju ciljev padli, da vam bo spodletelo. To je povsem naravno in normalno, pomembno pa je, da se veselite malih zmag. Kajti z njimi bodo padci imeli na celotno zgodbo veliko manjši vpliv in vam ne bodo vzeli volje.

"Ohranjanje pozitivnega pogleda in ozaveščanje še tako majhnih zmag je zato zagotovo pomembna taktika za ohranjanje motivacije.

Kajti saj veste, vsak včasih pade, zmagajo pa tisti, ki se po padcu znajo pobrati," je zaključil Ditzell.

Preberite še: Zakaj so novoletne zaobljube obsojene na propad? 5 enostavnih navodil, da jih izpeljete

Morda vas zanima tudi: Horoskop: Rojeni v teh 3 znakih se nikoli ne predajo


oddajte komentar

preberite tudi

Novo spoznanje: to je partner, ki najbolj osrečuje ženske

Potovanje, kampiranje ali wellnes? Strokovnjaki razkrivajo idealen dopust za različne vrste parov

Mit, ki najbolj škoduje spolnemu življenju žensk

ne spreglejte