Jelena Pirkmajer: Klišejsko, a njen namen je, da daje ljudem veselje

Trajnost in brezčasnost – to je bila vedno moja želja in tudi vodilo pri oblikovanju, pravi Jelena Pirkmajer, ki letos praznuje 30 let odprtja butika.

20.9.2023 ob 7:00 | Foto: Jože Suhadolnik/Delo

Slika avtorja - Daša Mavrič Piše:

Daša Mavrič

dasa.mavric@delo.si

Jelena Pirkmajer: Klišejsko, a njen namen je, da daje ljudem veselje

Trajnost se zgodi le z brezčasnim krojem in dobrim materialom, ki lahko preživi več let, pravi modna oblikovalka Jelena Pirkmajer, ki te dni proslavlja 30 let od odprtja butika v središču Ljubljane. V vseh letih ustvarjanja in poslovanja je s svojo znamko doživela hitro modo, recesijo in pandemijo. In obstala.

Še več, pravi, da so zanjo in za Cliché zdaj najboljši časi. Vztrajanje na odlični lokaciji se ji je obrestovalo, prenovljeni butični hotel v neposredni bližini pa ji je prinesel marsikatero stranko, zaradi katere se njene kreacije nosijo po vsem svetu.

Najprej naj vam čestitam ob 30-letnici ustvarjanja in delovanja! Odpreti in predvsem obdržati butik v središču prestolnice si zagotovo lahko štejete za poslovni uspeh. Kakšni časi so zdaj v modni industriji, skozi kakšne izzive ste šli s Clichéjem?

Če pogledam nazaj, je bil velikanski izziv ravno začetek. Kot ena prvih sem se odločila, takrat še skupaj v ekipi, da leta 1991 ustvarim svojo znamko. Ker sem in še vedno verjamem, da je moč v timu, nisem dala znamki svojega imena, ampak sem jo poimenovala Cliché.

Za tiste čase je bil zagon znamke, in to s takšnim imenom, velik izziv. Marsikdo mi je dejal, da kdo pa bo hotel nositi oblačila z imenom Cliché, saj kliše pa ja pomeni nekaj negativnega. To, da sem v istem letu ustanovila podjetje, odprla trgovino in pravočasno oblikovala kolekcijo, je bil največji izziv. Butik smo odprli 9. 9. 1993 ob devetih zvečer.

Se nam je pa v teh 30 letih zgodilo marsikaj. Na sceni smo se pojavili pred prihodom vseh centrov s hitro modo, in ko so ti prišli, je to zagotovo vplivalo na manjše trgovine v mestnem jedru. Vendar smo obstali. Potem je prišla ekonomska kriza, ki smo jo tudi preživeli. Nazadnje smo se prebili še čez pandemijo, kar je bilo izredno stresno obdobje za nas.

Končno pa, glede na pretekle izzive, lahko rečem, da je odlično. Naša stalnost je prevladala in zmagala. V času pandemije nas je rešila splet­na prodaja, a je fizična trgovina še vedno zelo dobrodošla, saj stranke tako spoznajo naš slog. Turistke najprej kupijo kakšen kos v Ljubljani, poz­neje pa oblačila spremljajo in naročajo na spletu ter tako ostanejo z nami.

Leta 1993, ko je bila mlada mamica, je ustanovila podjetje, odprla butik in oblikovala kolekcijo.

V vseh letih delovanja ste zagotovo opazili spremembe pri potrebah žensk. Če pogledamo zadnje trende, bi lahko rekli, da zdaj stavijo na udobje. Pri vas je udobje v ospredju že ves čas, kajne?

Ko sem zasnovala svojo znamko, sem bila mlada mamica in imela vseh 24 ur v dnevu polno obveznosti. Vedno mi je bilo pomembno, da sem ob tem dobro videti, fit in urejena. Da sem lahko kos najrazličnejšim situacijam in se ob tem počutim udobno.

Moje stranke so z leti spoznale prednosti udobja, prijetnega občutka in po drugi strani urejenega videza, ne glede na situacijo. Ne nazadnje je najbolj pomembno, da se v svoji koži dobro počutimo.

Verjetno iz tega izhaja, da sem začela uporabljati športne materiale, ki sem jih oblikovala v elegantne kostume. In to je trend, ki v teh 30 letih raste globalno. Zato bi lahko rekla, da sem bila na tem področju pionirka. Moje stranke so z leti spoznale prednosti udob­ja, prijetnega občutka in po drugi strani urejenega videza, ne glede na situacijo.

Ne nazadnje je najbolj pomembno, da se v svoji koži dobro počutimo.

Pravite, da ste si kot mlada mamica želeli udobnih, a lepih oblačil. Toda dozdeva se mi, da ste tudi sicer močno povezani s športom?

Res je. In v praksi in po duši. Od mladih nog sem jadralka, veliko sem smučala, že kot otrok sem hodila tudi h klasičnemu baletu. Tako da, ja, moj navdih, da sem fit, traja že od nekdaj. Se pa z leti spreminja, kateri šport me ta hip najbolj pritegne.

Njej ljuba črna je osnova vsake kolekcije, v letošnji pa bo veliko tudi rdeče, divje modre in kamelje barve.

Ustvarjate kose, ki se lahko iz kolekcije v kolekcijo dopolnjujejo, kar zagotovo spada med smernice o trajnostni modi. Vaši kosi izpred več let so še danes nosljivi in jih verjetno vidite tudi na ulici?

Ravnokar sva se z vašim fotografom (Jože Suhadolnik, op. p.) pogovarjala, da njegova žena še danes nosi moja oblačila izpred tridesetih let. Vedno je bila ravno to moja želja in tudi vodilo pri oblikovanju, trajnost in brezčasnost.

Že na samem začetku sem veliko pozornosti namenila izbiri materialov, ker menim, da obleka sestoji iz oblike in materiala. 

Že na samem začetku sem veliko pozornosti namenila izbiri materialov, ker menim, da obleka sestoji iz oblike in materiala. Kar zdaj pripadnice Clichéja tudi občutijo.

Koliko jih je, ki se mi v njih pridejo pokazat in pohvalit, kako dobro se v njih počutijo. Deležne so komplimentov in vprašanj mlajših, od kod so ta oblačila. Veliko je tudi hčera, ki so svojim mamam zaplenile kakšen kos. Izredno pozorna pa sem tudi na obliko in kroj.

Pri nas v butiku se velikokrat zgodi, da nas stranka vpraša, ali naše ogledalo laže. Ne, nikakor ne! Naši kroji so takšni, da laskajo.

Stranke so z leti spoznale, da udobje in urejenost lahko skupaj odlično delujeta.

Ustvarjam oblike, ki podaljšajo in zožijo. Nedavno je bila prijateljica, ki nosi konfekcijsko številko 36, na neki prireditvi v mojem pajacu, zraven nje pa prav tako v pajacu Cliché gospa s konfekcijsko 42 in obe sta bili videti odlično. In se tako tudi počutili. Naši kroji so takšni, da odlično delujejo na različnih ženskih proporcih.

In ja, glede na to, da ustvarjam brezčasne kose, se odlično dopolnjujejo z oblačili iz prejšnjih kolekcij. Prav tako pa se seveda lepo ujamejo z drugimi znamkami v trenutnih kolekcijah.

Kakšna pa je aktualna kolekcija? Kakšni bosta Cliché jesen in zima?

Vključili bomo kar veliko rdeče, nekaj več poudarka bo na barvah. Našli boste tudi divje modro in kameljo. Letos se spogledujem s toplimi barvami. Seveda, poleg meni ljube črne. Črna vedno prevladuje in je v kolekcijah osnova.

Odkar so v bližini odprli butični hotel, kreacije v izložbi pritegnejo marsikatero turistko.

Znani ste po plaščih. Kakšni prihajajo to jesen?

Investicija v dober plašč je vedno pametna odločitev. Letos bomo znova ponudili naš nagrajeni plašč Prime, ki je pred leti dobil oblikovalsko nagrado v kategoriji brezčasno slovensko oblikovanje. Prvič sem ga izdala v kolekciji 2005/06. Tokrat ga bom izdelala v prešitem, penastem materialu.

Omenim naj tudi plašče iz alpake, ki so predimenzionirani in so prav tako naša klasika. Ne morem pa niti mimo naših bomberjev, ki so prav tako predimenzioniranega kroja in odlično delujejo, če je spodaj le enostaven, klasičen pajac, čez oblečemo bomber, se nadišavimo z molekularnim parfumom in se z veseljem odpravimo v siv dan. Moj namen je točno to, da dajem ljudem veselje.

Preberite še: Modna oblikovalka Zlata Zavašnik: Oblekla bi Joker Out

Morda vas zanima tudi: Kot otrok izkusila hudo revščino, danes je ena najvplivnejših žensk na svetu


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)