Miss Alice, slovenska kozmetika, ki je nastala v »fotrovi« garaži 

»Zakaj so gubice grde? Zakaj je lepota enačena z mladostjo? Zakaj moram biti podobna plakatu,« se sprašuje Špela Ceglar, ustanoviteljica podjetja Miss Alice.

25.8.2020 ob 5:50 | Foto: Špela Ceglar/osebni arhiv

Slika avtorja - Pia Pangos Piše:

Pia Pangos

pia.pangos@delo.si

Miss Alice, slovenska kozmetika, ki je nastala v »fotrovi« garaži 

V poplavi kozmetičnih izdelkov, ki jih imamo danes na trgu, se je težko znajti in ločiti zrno od plev. Sama sem že pred časom naletela na slovensko znamko Miss Alice, ki me je pritegnila predvsem s tem, da ni obljubljala čudežnih rezultatov čez noč. No, tudi embalaža mi je bila neznansko simpatična. Mladostni in navihani slogani so takšni, da preprosto pritegnejo pozornost in pričarajo nasmeh na obrazu.

A kljub temu, da mi je bilo vse skupaj izjemno privlačno, se za nakup (še) nisem odločila. Odlašala sem kar nekaj časa, dokler nisem pozabila. Potem sem na družabnih omrežjih zasledila ogromno hvalospevov na račun njihovih serumov in , priznam, dvomila v njihovo učinkovitost, sploh zato, ker vem, da gre običajno za plačane promocije, a sem si naposled le omislila mini izdajo serumov, ki me ni pustila ravnodušne.

O tem, kako krasna, sijoča, navlažena, oh in sploh, ne bom pisala, ker serume trenutno uporabljam zgolj tri tedne in bo za pravo oceno potrebno še nekaj časa. A prvi vtisi so res dobri. Sem pa "za rokav pocukala" Špelo Ceglar, ki nam je razkrila več o sebi in znamki. 

Kdo stoji za znamko Miss Alice in kako se je zgodba o serumih, ki navdušujejo številne Slovenke, sploh začela? 

Ustanovitelja sva Špela Ceglar in Primož Jakin. Jaz skrbim za raziskave in razvoj, Primož pa ima bolj čez poslovni del. Ampak ker smo majhno podjetje, mora tako ali tako vsak biti multipraktik. 

Vodiva tudi portal Milnica.si, kjer ženske navdušujemo nad izdelavo lastne, domače kozmetike. 

Skozi leta sem ugotovila, da vse preseneča kakovost izdelkov, ki jih izdelajo po naših recepturah. To znanje sem nato prelila v Miss Alice, tako da smo pravzaprav "rojeni" iz povratnih informacij uporabnic. Boljših temeljev si skoraj ne znam predstavljati! Začetek pa je bil seveda stereotipen - v »fotrovi« garaži. Ta je bila sicer majhna, smo pa zato imeli toliko večjo vizijo. 

Komu je v prvi vrsti namenjena vaša kozmetika? 

V prvi vrsti uporabnicam, ki so malo bolj zahtevne oz. imajo že več znanja o tem, kaj dajejo na kožo. Tudi zato so nas najprej vzljubile ženske, ki se na vse skupaj malo bolj spoznajo. Lahko jih le pohvalim - to so tiste, ki dejansko berejo INCI seznam sestavin. Iz tega kroga smo se nato preko priporočil razširili tudi k ženskam, ki jih kozmetika sicer ne zanima tako v podrobnosti, želijo pa uporabljati nekaj dobrega. 

Težko pa rečem, da formuliramo za toliko-in-toliko stare ženske in podobno. Vsaka koža je drugačna in leta niti niso glavno merilo. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Miss Alice lovemade cosmetics (@missalicecosmetics) on

Na vaši spletni strani piše, da ste se lotili izdelave te kozmetike, ker ste imeli "poln kufer" kozmetičnih znamk s supermodeli, ki govorijo, da ženske niso dovolj lepe in pozvali naj ne bodo ideali fotošopirani supermodeli. So tudi zato vaše ambasadorke v večini vplivnice, ki brez zadržkov govorijo tudi o svojih nepravilnostih? 

Vedno pravim, da so dobri izdelki le polovica naše zgodbe. Dobrih izdelkov je na trgu veliko, nikakor nismo edini. Ampak noro nama je šlo na živce, da večina znamk le nadaljuje tradicijo lepotnih stereotipov. Zakaj so gubice grde? Zakaj je lepota enačena z mladostjo? Zakaj moram biti podobna plakatu? Če se kdo sprašuje, kako smo prišli do sem, je odgovor dolgoletni marketing velikih kozmetičnih znamk. Drži, ženske smo same padle na to, ampak ko leta in leta gledaš enake prijeme, ti drugega že ne preostane. 

Drži, ženske smo same padle na to, ampak ko leta in leta gledaš iste prijeme, ti drugega že ne preostane. 

Z nekaterimi vplivnicami smo se tu zelo ujeli, zato tudi sodelujemo. Obožujem npr. Tiko Hribar, Tajko Selan, Tiaro Gornjec, Tino Modlic in druge Instagramerke, ki se borijo proti tem neumnim stereotipom in širijo pozitivo! 

Ženske to res super sprejemajo, ni pa vedno lahko spremeniti svojih meril. Ko smo v Miss Alice npr. imeli slikanje z vsakdanjimi ženskami, ki so pokazale svoj celulit, smo na družbenih medijih dobili tudi komentarje (žensk!) v stilu "dajte to raje skriti" in "a je to res treba vsem kazat?". Ne gre za neko zlonamerno kritičnost, ampak navado - navajena si, da se tega pač ne kaže. To je bil le dokaz, da smo na pravi poti. Čisto enako je z obrazom, gubicami, pikicami, mozoljčki, kapilarami ... 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Miss Alice lovemade cosmetics (@missalicecosmetics) on

Če bi morali poudariti eno stvar, kaj je tisto, po čem se najbolj razlikujete od drugih, recimo drogerijskih kozmetičnih izdelkov?

Pogum! Upamo se boriti za to, kar se nam zdi boljša verzija lepote in ženske kože. Upamo si priporočiti izdelek, ki sploh ni naš. Upamo si izpostaviti bulš*t sestavine v kozmetiki. Naša misija je, da se vsaka počuti čim bolj samozavestno v svoji koži, kar zahteva pogum na vseh straneh. 

Še našo BB kremo smo poimenovali BRAVE (pogumna). Uporabnicam smo rekli, da zato, ker želimo, da so pogumne v svoji koži, ampak včasih tudi mi potrebujemo majhen opomnik. 

Glede sprejema … ena od prvih oddanih ocen je bila katastrofalna, kar zagotovo ni bilo v načrtu!

Med najbolj opevanimi in znanimi je serum Hey, Gorgeus! Zakaj mislite, da se je tako prikupil uporabnicam? Kaj je tisto, zaradi česar je tako učinkovit?

"Džordži", kot mu marsikatera reče, je res naš prvi hit. Razlogov je zagotovo več, mislim pa, da je bil ta serum sploh prvi serum v življenju marsikatere uporabnice - enostavno do Hey, Gorgeous! niso uporabljale serumov. Potem so ugotovile, da je občutek čisto drugačen, kot npr. pri raznih kremah, ki so jih uporabljale do takrat. Veliko (dobre) kozmetike deluje na dolgi rok, Džordži pa ima opazen učinek že takoj, kar zagotovo pripomore k navdušenju. Seveda komu tudi ni ustrezal - kakšni ni všeč vonj, občutek, učinek … ampak ne moreš narediti kozmetičnega izdelka za vse. Če kdaj na spletu vidim kakšen izdelek, ki ima tisoč izključno odličnih ocen, se samo nasmejem. 

Pred kratkim ste predstavili tudi nov izdelek – BB kremo. Kako dolgo ste jo razvijali in kako je bila sprejeta?

BRAVE BB kremo smo packali več kot eno leto, razvoj obarvanih izdelkov je res zahteven. Ob lansiranju smo naredili tudi omejeno verzijo v sodelovanju s Tiko Hribar, @tixibeauty. To je bilo za nas nekaj čisto novega in priložnost, da sledilke podprejo Tikino delo - in res so ga, saj je bila omejena serija hitro razprodana! 

Glede sprejema … ena od prvih oddanih ocen je bila katastrofalna, kar zagotovo ni bilo v načrtu! Je pa na srečo sledilo ogromno odličnih komentarjev in ocen. Še več povratnih informacij pričakujem skozi jesen in zimo, takrat ženske več uporabljamo BB kreme. Naše uporabnice in testne zajčice doslej niso imele dlake na jeziku, pričakujem še veliko komentarjev – za zdaj kaže odlično! 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Miss Alice lovemade cosmetics (@missalicecosmetics) on

Kako vidite vašo pot z Miss Alice?

Z Miss Alice smo še zelo na začetku, idej je več kot časa, vsega ne moremo spremeniti naenkrat. Ko znamka raste, se odpirajo nove priložnosti, kako lahko izboljšamo svet, v katerem smo. Vem, da cinikom to zveni malo smešno, ampak s Primožem verjameva, da je to danes velika odgovornost znamk. 

Lepotni stereotipi niso edino, kar nas zbode. V kratkem bomo npr. priča "greenwashingu", ko bodo (kozmetične) znamke začele na trg dajati izdelke v bioplastiki. Češ, to je veliko boljše kot navadna plastika. Pa ni, le zveni tako. Želim si več odgovornosti v komunikaciji znamk. 

Prej sem rekla, da so naši izdelki polovica naše zgodbe. Druga polovica smo mi, ljudje za znamko. Midva, najini sodelavci. Ideje, ki jih zagovarja Miss Alice, so iste, kot jih zagovarjamo mi. Nikoli ne bomo znamka brez obrazov, mnenj in poguma, da jih pokažemo in povemo. 

​Za konec še hvala čisto vsaki, ki nas uporablja, spremlja, sledi ali je na kakršenkoli način z nami. Brez tebe nas ni.

Preberite še: Čudovit poletni make up za popolne poletne večere

Morda vas zanima tudi: To so vse skrivnosti Korejk, ki slovijo po najlepši koži na svetu


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)