Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Zgodba o neverjetnem uspehu slovenskega podjetja Mali junaki

Zgodbe o uspehu se pogosto berejo kot nekaj, kar je uspelo ponesreči in čez noč. Mic Melanšek in Rado Daradan si na začetku zgodbe Malih junakov zagotovo nista mislila, da bosta ustvarila podjetje z milijoni prihodkov, vsekakor pa tega nista dosegla kar čez noč in zato, ker bi imela več sreče kot pameti.

16.6.2019 ob 4:04

mali_junaki_diggit_hooray1.jpg

Številni ju že poznate. Po kakšnem od njunih prejšnjih projektov ali pa šele po Hurra Studios. Ta slovenski startup je pri nas sicer bolj znan pod imenom Mali junaki. Čeprav je veliko razlogov, zakaj več imen za različne trge ni najboljša ideja, pa so želeli svoje ime približati otrokom. "Želeli smo biti ime, ki ga vsak otrok lahko izgovori," je pojasnil Mic. Spet tretji ste zanje morda prvič slišali šele pred kratkim, ko se je nad svojim izvodom personalizirane knjigice navdušila zvezdniška sestra iz klana Kardashian. A pojdimo od začetka.

Od ideje dveh prijateljev do več kot 100 zaposlenih

Mali junaki so zamislica dveh prijateljev Mica Melanška in Rada Daradana, ki sta jo realizirala že leta 2013. Še pred dvema letoma je v pisarnah Malih junakov sedelo in ustvarjalo 10 ljudi z velikimi sanjami. Danes jih v novih prostorih v središču Ljubljane dela že več kot 100, prisotni pa so že na ŠESTIH trgih po svetu – največ knjig prodajo v Ameriki.

Otroške knjige in slikanice, v katerih lahko kot glavni junak nastopa prav vsak otrok

In kaj počnejo? V sodelovanju z več kot 50 dodatnimi zunanjimi sodelavci, kot so pisatelji, ilustratorji, prevajalci in tiskarji, ustvarjajo personalizirane knjige za otroke. Vsaka knjiga je natisnjena in ročno zvezana le enkrat, določite lahko spol, ime in videz glavnega junaka v celoti. Od barve oči in las, do oblike pričeske ter tega ali ima očala ali morda pegice …

Samo lani ustvarili 12 milijonov evrov prihodkov

Samo v letu 2018 so prodali skoraj pol milijona unikatnih knjig in ustvarili 12 milijonov evrov prihodkov. Kako so prodrli na mednarodno prizorišče in kakšnih marketinških prijemov so se pri tem domislili? Njihovo zgodbo smo tokrat poslušali na konferenci o digitalnih komunikacijah Diggit, kjer sta jo povedala kar ustanovitelja Malih junakov Mic in Rado.

Mic je vizionar, ki kot direktor marketinga in kreative skrbi za trženje in imidž vseh njihovih izdelkov ter za razvoj novih, Rado pa realist, ki kot direktor podjetja skrbi za nemoteno delovanje vseh procesov v ozadju – od produkcije, tiska in podpore kupcem do vodenja financ.

mali_junaki_diggit_otroke_knjige3.jpg

Od previdnih začetkov do pionirskih prijemov

"Začela sva na majhno, sama, brez nekega velikega začetnega kapitala," v uvodu pojasni Mic. "Šest let nazaj, ko sva začela, se nama ni niti sanjalo, kako se dela otroške knjige," doda Rado. Zato sta že v začetku sklenila, da potrebujeta znane avtorje in ilustratorje. Najprej sta poklicala Ferija Lainščka. Njegova prva zimska zgodba se je končala s snežakom, ki se v pomladi dramatično stopi. "Zvečer sva ga klicala, če lahko ta del malo zgladimo, saj si česa tako dramatičnega še nisva upala," pojasni Rado. "Če prevrtimo čas naprej, smo se po teh šestih letih, petnajstih novih knjigah in šestih trgih, produkt naučili razvijati po svoje," doda.

Dela so se zatem lotili bolj konceptualno. Naučili so se, da avtor, ilustrator, dizajner … ne delajo vsak zase, ampak sedejo za isto mizo. Že v samem konceptu nove zgodbe imajo v mislih to, kakšne občutke bo vzbudilo listanje in branje knjige. Uporabnike so se naučili direktno nagovarjati tudi s tem, da so se zelo ozko osredotočili na tematike. Od knjig za rojstni dan, božič, materinski in očetovski dan, do knjig samo za tete ali babice … Ko je koncept zgodbe določen, se šele vključijo avtorji.

Če naslovnica ne bo lepa, je ljudje ne bodo objavljali na Instagramu

Da je marketing resnično pomemben del dobrega posla, kaže tudi njihov razvoj na tem področju. Po raziskavi trga, oblikovanju karakterja in okolja, kamor ga bodo postavili, do same zgodbe in nenazadnje možnosti personalizacije, sledi še oblikovanje naslovnice knjige.

"Naslovnica je eden pomembnejših delov produkta. Če je ne naredimo pravilno, ne bo lepa na fotkah. Če ne bo lepa na fotkah, je ljudje ne bodo objavljali na Instagramu. Zato je to temelj," pojasni Rado. Ker je njihova knjiga vedno namenjena kot darilo, so jo morali temu primerno tudi zapakirati. "Darilna škatla veča vrednost produkta, na hrbtno stran pa smo ji dodali še igro, kar je čista dodana vrednost," še doda.

Ko uporabniške izkušnje postanejo tvoj najboljši oglaševalec

Čez čas so se odmaknili tudi od klasičnega oglaševanja v smislu, da bi poudarjali prednosti svojega produkta. "Prišli smo do tega, da raje pustimo drugim, da so glasni. Šli smo stran od dolgih in dolgočasnih marketinških načrtov, kjer vse predvidimo, pa se tega na koncu nihče ne drži. Raje smo šli v to, da marketinška ekipa pride v službo z le eno nalogo – najti neko novo stvar, ki bo delovala," pojasni Mic.

"Ta prelomna točka se je zgodila, ko nam je neka gospa poslala fotko, ki bi morala biti po vseh estetskih pravilih "grda". Takšna, ki je ne objaviš na Facebook ali Instagram. Ampak je gospa zraven pripisala simpatično besedilo in smo rekli, pa poskusimo. Objava je požela neverjeten odziv, kot še nobena prej. In ugotovili smo, da naša družbena omrežja niso platforma za to, da se mi tam bohotimo in hvalimo svoje produkte, ampak platforma, kjer lahko uporabnikom omogočimo, da oni povedo, kaj čutijo ob naših knjigah," je prepričan Mic.

Mali junaki tako za dobršen del lastnega oglaševanja uporabljajo fotografije že zadovoljnih uporabnikov, ki jim jih pošljejo kot odziv ali zahvalo. "Ker so izkušnje avtentične in v takšna sporočila ne posegamo, so toliko bolj iskrene," pojasni Mic.

Ko mame tekmujejo, katera bo moža s podarjeno knjigo hitreje spravila v jok

Serija neverjetno uspešnih objav so tudi videoposnetki staršev, ki so med prebiranjem knjige tako ganjeni, da planejo v jok. Med viralnimi posnetki uporabnikov, ki so jih objavili na svojem profilu, sta bila tako nekajsekundni posnetek gospodične, ki s knjigo v roki zahlipa in pa posnetek očka, ki je ob svojem izvodu tako ganjen, da se zjoče kot majhen otrok. Oba posnetka sta slabe kakovosti in ne dosegata karakteristik "popolne" objave, vendar pa sta iskrena odziva resničnih ljudi in to kot kaže šteje bolj od dragih in premišljenih kampanj.

V YouTube kampanjo, kjer so odzive uporabnikov upodobili kar njihovi zaposleni in prijatelji, so vložili zgolj dva tisoč evrov, generirala pa je več kot 3 milijone prihodkov. Vse to je plod vizionarske naravnanosti Malih junakov in kot sta prepričana Mic in Rado, do njih nikoli ne bi prišla, če ne bi začela z majhnim proračunom in se bila prisiljena znajti drugače ter kreativno.

Ko svoje pristavi še slavna Khloe Kardashian

"Še vedno se obnašamo kot mlado podjetje, še vedno se zvečer slišiva in sekirava, če gre kaj narobe in zaradi tega slabo spiva. A vedno iščemo tudi nove stvari, ki bodo delovale. Najlažje to narediš tako, da si rečeš, čisto vse je mogoče, dajmo poskusit," ob tem razmišlja Mic.

Podoben kreativen obvoz od že znanega so tako ubrali prav pred kratkim. S Khloe Kardashian. Ta namreč za omembo podjetij na svojih fotografijah računa tudi po 250 TISOČ evrov na objavo. A ne, če se znajdete kot Mali junaki.

mali_junaki_khloe_kardashian.jpg

"To nas je stalo 20 dolarjev. Naš Filip je eno uro iskal njen naslov, kamor smo ji poslali personalizirano knjigo za njeno hčerko True, ki je ravno takrat praznovala rojstni dan. Knjigo je na koncu objavila na svojem Instagramu – ne da bi jo za to prosili. Kaj smo imeli od tega? Po Sloveniji smo bili v vseh časopisih, v Ameriki so nas objavljali še v rumenem tisku in smo tam dobili večjo kredibilnost in influencerji, ki nas do takrat niso niti povohali, so kar naenkrat hoteli sodelovati," je zaupal Mic. Kot pravi od nje niso imeli bistveno večje direktne prodaje in težko bi rekli, da ena taka objava odtehta pol milijona vložka, kot bi ga sicer morali odšteti, so pa bili opaženi bolj kot kadarkoli prej.

"Bistvo te zgodbe je torej, vse se da, če se hoče," sta svoje misli sklenila Mic in Rado, ki verjameta, da bosta v svojem podjetju še lep čas vpletena v vse procese dela, saj konstanten napredek prinaša le konstantno iskanje novih kreativnih prijemov, ki bodo delovali.

Avtor: Maja Fister
Foto: Črt Piksi/Diggit, arhiv Malih junakov

PREBERITE ŠE: Pozabite na gostilno, ta slovenski par vam jedi streže kar v svojem stanovanju (ali v drugi državi) ALI Pustila službo, se zaljubila, preselila v Slovenijo in ustvarila svetu prijazno znamko šik bodijev #intervju

Priporočamo tudi: Že poznate ta poklic? Spoznajte dekle, ki stoji za izložbami trgovin


oddajte komentar

preberite tudi

Resnične izpovedi: Obiskovanje prostitutk in drugi s seksom povezani razlogi za ločitve

Seksala sva na šefovi mizi (Resnične izpovedi o avanturah na delovnem mestu in anketa Mične)

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!