Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Zakaj po obroku tako prijajo slaščice

In kako se slastni kremni rezini naslednjič izogniti.

3.2.2017 ob 1:20

desert.jpg

Saj poznate tisto neustavljivo željo, ko po dobrem in obilnem obroku misli odplavajo h keksu (ali dvema, trem) tortici, čokoladi ali sladoledu. Ne zato, ker bi bili lačni, temveč zato, ker bi tako prijal posladek. Praktično nemogoče se mu je upreti, čeprav veste, da bi ga bilo vsaj včasih bolje izpustiti.

Več uporabnih  namigov najdete na Facebooku. 

Kako se tej želji upreti, svetuje prehranska strokovnjakinja Keri Glassman, ki pravi, da je najprej treba odkriti njen pravi vzrok. Med temi so najpogostejši trije: čustva, navade ali sestava obrokov. 

Podrobneje o vzrokih

Če vam torej po krožniku pečene ribe s solato zadiši slastna tortica, je to kaj lahko zato, ker vas je doma tako razvajala mama. Ali, ker vas po kosilu v japonski restavraciji že od nekdaj noge kar same nesejo v bližnjo pekarno, kjer si privoščite še jabolčni zavitek. Navada je železna srajca pravijo in prav ta globoko v podzavesti spodbuja neustavljivo željo.

PREBERITE še // Kaj se zgodi, če devet dni ne jemo sladkorja

Morda pa vzrok tiči v prehransko skopih obrokih. Zlasti v pomanjkanju deleža beljakovin ali maščob. Te hranljive snovi zagotavljajo občutek sitosti ter energije, prav premalo teh vodi v željo po dobrotah, ki bi v telesu hitro obnovile zaloge moči. Seveda so te sestavljene iz sladkorja in drugih enostavnih ogljikovih hidratov.

In potem so tu še čustva. Še malce odmora po obroku, ki je oplemeniten s keksom, zagotavlja udobje in ugodje, ter hkrati navidezno zapolni katero od čustvenih vrzeli. 

PREBERITE še // Pet načinov, kako pojesti manj sladkorja

Kako premagati željo?

Če je težava v navadi, se zavestno odpovejte slaščici ali jo nadomestite z nečim, kar bo odvrnilo misel na bogat desert: privoščite si žličko kikirikijevega masla, nekaj suhih marelic ali fig ali skodelico cimetovega čaja.

V kolikor gre za pomanjkanje hranljivih snovi, bodite pozorni na sestavo obrokov. Vanje vključite zdrave beljakovine (ribe, jajca, stročnice) in dobre maščobe (olivno olje, avokado, oreščke). 

PREBERITE še // Najboljše zamenjave za sladkor

In če so v vse skupaj vpletena čustva? Po obroku pokličite prijateljico ali mamo in izpraznite omare, da v njih ne bo ničesar, s čimer bi se posladkali tedaj, ko bi vam bilo dolgčas. No, tablico temne čokolade lahko pustite. A tudi z njo ne pretiravajte.

Avtorica: M. F.
Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Čas za novo ljubezen? To so nasveti za zmenke po razhodu

12 stvari, ki jih v razmerju ne prenaša nobena močna ženska

Pet znakov, da je zaljubljen (in pet, da ni)

ne spreglejte