Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Kaj lahko vsak dan naredimo za srečo?

Sreča ni v stvareh, je v nas. A ne glede na to, kolikokrat to slišimo, še vedno uspemo na to ključno dejstvo prepogosto pozabiti. Imamo nekaj hitrih trikov do sreče.

19.5.2018 ob 7:40

rdece_kopalke_plaza_sreca.jpg

Na konferenci Status samoobremenjenega v kreativnem centru Poligon v Ljubljani smo prisluhnili šopkom nasvetov, ki vodijo do sreče. 

Prvi korak hitrih učinkov za srečo je telesna dejavnost v naravi. Menda naj bi že 7 minut aktivnosti v naravi na dan pripomoglo k večji sreči. A v teh sedmih minutah seveda ne štejemo poti do gozdička in časa, ko si zavezujete superge. Govorimo o konkretnih sedmih (ali bolje dvajsetih) minutah v objemu narave. 

Naslednja stvar je temperatura zraka. Optimalna povprečna temperatura, ki nas osrečuje, je po izsledkih raziskav 13,9 stopinj Celzija.

Tretji pogoj za srečo je dovolj spanca. Precej logičen pogoj, saj med zehanjem še nikoli nismo čutili posebnega lagodja. 

Eden od pogojev za srečo je tudi nasmešek. Seveda smeh s srečo povezujemo kot posledico in ne vzrok, a šteje tudi kot to! Zakaj? Z nasmeškom namreč pretentamo svoje telo. Naši možgani ves čas dobivajo povratne informacije, ne le iz okolja, ampak tudi iz telesa. In če se nasmehnemo, možgane prepričamo, da očitno le ni tako hudo, saj se telo vendarle smehlja! Kar pomislite, kako dobro vam vsakič dene, ko se smejite na ves glas in se vaša sreča le še stopnjuje?

In zadnja stvar, kot bi jo opisal Albert Einstein: Če želite srečno življenje, si postavite cilje in segajte po njih, ne po ljudeh in stvareh. 

Kdaj smo čuječni ali kako priti v stik s samim seboj 

Ena od stvari, ki nam lahko pomaga priti v stik s samim seboj in svojo srečo, je čuječnost. Pojem in veščina čuječnost ali čuječe zavedanje sicer izhajata iz budizma, v zahodno kulturo pa jo je konec 70-ih let uvedel Jon Kabat-Zinn, ki je integriral svoje znanje iz joge in meditacije z zahodno znanostjo in oblikoval na čuječnosti temelječ program. Ta je v zadnjih letih pogosto uporabljen na različnih področjih duševnega zdravja. 

Vajo iz čuječnosti lahko naredite sami, saj potrebujemo le svoje telo. Dihamo s prepono, kar pomeni, da ne dvigujemo ramen, ampak premikamo trebuh. Sledite spodnjim korakom, zaprite oči in se prepustite. 

- Globoko vdihnite in izdihnite. Zaprite oči.

- Osredotočite se na svoje telo. Dihajte. Z mislimi potujte po svojem telesu, začutite stopala, gležnje, meča …

- Bodite tukaj in zdaj, s seboj.

- Stisnite prste v pest kolikor morete. Nato se sprostite.

- Osredotočite se na sedanjost.

- Dihajte. Vdihnite. Izdihnite.

- Prepustite se.

- Sprejmite – bolečino, stres, sebe …

- Izberite si osebo, za katero ste hvaležni, da je. Prikličite si jo v spomin, predstavljajte si njen obraz. Stopite v stik s podobo. Zahvalite se ji za to, kar je.

- Sedite, dihajte. Bodite tukaj in zdaj.

- Odprite oči in se podajte novim zmagam naproti.

Avtor: Maja Fister
Foto: Unsplash 


oddajte komentar

preberite tudi

To so leta, pri katerih ženske najbolj uživajo v seksu

To so skrivnosti, ki jih ne upajo povedati svojim izbrancem (resnične izpovedi)

Trije glavni krivci, da moški v postelji odpove

ne spreglejte