Kultne modne hiše tik pred bankrotom - kdo kraljuje v novem modnem svetu?

Svet mode se obrača na glavo.

14.2.2018 ob 9:10

burberry_GettyImages-461429886.jpg

V preteklem letu nas je doletela takoimenovana grda moda, ki so jo nekateri odprtih rok sprejeli in vzeli za svojo, spet drugi so nad razvlečenimi puloverji in masivnimi supergami vihali nosove. Nogavice v natikačih pač niso nekaj, za kar bi pred leti trdili, da bo nekoč glavni trend, a videti je, da se jih je svet navadil in v njih so ponosno zakorakale tudi modne blogerke.

Nogavice, trenirke in pižame pa niso edini šok, ki je v preteklem letu pretresel modno industrijo. Vzpon influencerjev in bliskovit razvoj socialnih omrežij je namreč zamajal prestole najodmevnejših in desetletja nedotakljivih imen modnega sveta - tisti, ki so nekoč narekovali smernice, danes propadajo.

Pisali smo že, kako je tehnološki razvoj ugasnil izdajanje revije Teen Vogue, enega najbolj kultnih modnih leksikonov na svetu za mlade, na škrge dihajo tudi druge elitne publikacije, saj jih preprosto nihče več ne kupuje. Zamenjali so jih modni blogi, Instagram in Pinterest, ki so poleg tega, da so brezplačni, tudi širše dostopni in bolj ažurni.

Michael Kors, Ralph Lauren in Burberry dihajo na škrge

Dejstvo je, da generacija milenijcev razmišlja drugače, spremenile pa so se tudi njihove vrednote. Drage torbice niso več edino merilo uspeha in marsikdo bo denar namesto za znamke raje zapravil za kaj drugega. Novo mišljenje poganjajo želja po izstopanju, štiriindvajseturna informiranost in svojeglavost, ravno to pa obrača na glavo tudi življenja modnih oblikovalcev.

Dizajnerji, ki so svoja imena v zlatu zapisali v modno zgodovino, so se nenadoma znašli na robu finančnega zloma. Kot piše hrvaški Buro 24/7 si nihče ni predstavljal, da bo prodaja Michaela Korsa, ki je bil še pred kratkim najbolj iskano oblikovalsko ime na Googlu, tik pred zlomom ter da modni hiši Ralph Lauren in Burberry dihata na škrge.

Poli so se obrnili in kot kaže, so in bodo preživeli le tisti, ki bodo dokazali, da se znajo situaciji prilagoditi. John Galliano in Donatella Versace se v novem valu ne znajdeta več najbolje in nadomestili so ju novi "modni bogovi" - mlajši, bolj drzni in še bolj vizionarski. Novi geniji, za katere bomo v prihodnjih dneh in mesecih še velikokrat slišali so Alessandro Michele, Demna Gvasalia ter Virgil Abloh in čeprav se vam zdi, da gre za popolne neznance, v resnici že kar nekaj časa uspešno delujejo v modnem svetu.

A za njihov uspeh je verjetno najbolj zaslužen čas, v katerem živimo. Množično potrošništvo, ki se je pred leti sprevrglo v nakupovanje tega, kar želimo, in ne, česar potrebujemo, je pospešilo razvoj mode in večni kosi niso več tako aktualni kot nekoč. Današnji trendi se spreminjajo iz meseca v mesec in nihče ne želi odšteti več sto evrov za kos, ki bo čez kratek čas že iz mode. Dragi kosi niti niso več pogoj, da smo lahko modno oblečeni in videti dobro, poleg tega pa je vse bolj popularno takoimenovano streetstyle oblačenje, ki nikakor ne zapoveduje prestižnih znamk.

Modi so odstranili krono, a Gucci ima svojo strategijo

To, da se svet bliskovito spreminja, so zgoraj omenjeni oblikovalci znali izkoristiti. Modi so na nek način odstranili krono, katere smo se prej kar nekako bali. Zabrisali so meje ter jo naredili dostopnejšo. Današnji trendi se znamkam kar malo posmehujejo in edini napisi, ki si jih še želimo na oblačilih so Adidas, Fila in Champion, simboli kvalitete iz osemdesetih in devetdesetih let.

Edinstven preboj je v tem kriznem obdobju uspel modni hiši Gucci, ki je na podoben način kot zgoraj omenjene športne znamke uspel razprodati novo kolekcijo. Za Guccijevo strategijo seveda stoji nihče drug kot Alessandro Michele in je zaslužen za njegov obstanek in ga lahko vzamemo za zgled sodobne preobrazbe.

Na koncu dneva se je s tem, da se svet vrti hitreje kot nekoč, morajo vsi pač sprijazniti in razumeti, da nihče več ne more obsedeti na stari slavi. Žalostno ali ne, novih generacij ne zanimajo več velika imena in nekoč slavne osebnosti temveč stremijo k dostopnosti, provokativnosti in dejstvu, da je znamka cool.

Cool pa je, če je popularna na Instagramu ter se jo preko njega da tudi kupiti.

Avtorica: Eva Natlačen
Foto: GettyImages


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)