Frachella – nahrbtniki, ki so ujeli pravi trenutek

Mateja Škraba je ob pravem času izdelala pravi izdelek, prehitela konkurenco in osvojila z nahrbtniki. Sedaj navdušuje še s kopalkami.

4.6.2016 ob 5:55

01_mateja_frachella.jpg

Nahrbtniki so v zadnjem času postali tako zelo priljubljeni, da je marsikatera modna navdušenka z lahkoto za nekaj časa pospravila zbirko torbic in na rame nadela nahrbtnik. K navdušenosti nad minimalističnimi nahrbtniki je nekaj prispevala tudi Mateja Škraba s svojo znamko Frachella. Najprej je nahrbtnik naredila sebi, nato prijateljici, od takrat naprej pa se zgodba o Frachella nahrbtnikih le še razvija. Mateja nam je povedala, da takšnega uspeha nikoli ni pričakovala. »Še vedno ne dojemam, kaj se dogaja, ker se vse dogaja zares hitro. Razvoja Frachelle nisem nikoli načrtovala, zato je vse skupaj še večje presenečenje. Vseeno pa raje vidim, da se stvari odvijajo počasi, da zgradiš trdno platformo, iz katere potem rasteš in se razvijaš,« pravi Mateja Škraba.

Že sledite Mični na Facebooku? 

05_mateja.jpg

Ključ do uspeha je po njenih besedah dober produkt in nekaj sreče. »Naredila sem resice še preden so postale popularne, tako da sem dejansko imela na voljo produkt, katerega se pri nas še ni dalo dobiti, ko so resice postale popularne po svetu, saj k nam vse prihaja z zamudo. Lahko rečem, da sem ujela pravi čas. Imela sem popoln modni izdelek, dober foto material in zgodbo ter bila zaradi tega zanimiva za medije. Ko pa te enkrat mediji pograbijo, se vse odvija samo od sebe.«

Domači trg je še zahtevnejši

Poleg nahrbtnikov, Mateja ustvarja še torbice, letošnje poletje pa lahko nosite tudi kopalke z njenim podpisom. Vsem izdelkom je skupno to, da Mateja za njimi stoodstotno stoji, jih čuti in izdela, ko jo ideja povsem prevzame. »Nikoli se ne prisilim k ustvarjanju produkta. Nikoli ga ne bom naredila, zato, da bom naredila nov izdelek zaradi povpraševanja. To je hitra moda, ki meni ni ravno pri srcu. Naredim ga, ko dobim idejo, katera me zares prevzame, v katero povsem verjamem,« pravi Mateja in dodaja, da k razvoju vključuje tudi ekipo, saj deluje po načelu več glav več ve. Z ekipo jim je uspelo prodreti tudi v tujino, Frachella se namreč prodaja tudi na Asosu, kjer je konkurenca res močna, saj, kot pravi Mateja, glede na število kupcev, ni toliko blagovnih znamk, ki bi prodajale nahrbtnike. O tem, kako uspešna je na eni največjih spletnih prodajaln pravi, da je težje osvojiti domači trg kot tuji. »In če je prodaja uspešna pri nas, je uspešna tudi po svetu.«

Izdelki naj imajo osebnost

Mateja se načrtov za prihodnost loteva nekoliko previdno in premišljeno. Trenutno jo najbolj veseli to, da na ulicah, med ljudmi, vidi svoje izdelke. »Ravno pred kratkim sem srečala enega od prvih kupcev, ki je po letu in pol še vedno nosil moj nahrbtnik in bil popolnoma navdušen,« pove Mateja in doda, da ji takšne stvari polepšajo dan. »Moda se tako hitro spreminja. Proizvodnja je masovna. Obleke in dodatki nam nič ne pomenijo, saj nimajo nobene osebnosti. Ravno tega pa si želim jaz; dodati izdelkom neko osebnost, zgodbo in ne, da so zgolj še en produkt.«

07_mateja.jpg

Avtorica. Daša Mavrič
Foto: Kristijan Stramič in Katarina Veselič

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)