Drzna oblikovalka, ki je v Slovenijo prinesla mali modni raj

INTERVJU: Goga Štiftar je domačemu občinstvu najbolj znana kot oblikovalka nakita s podpisom Pentlja by Goga, pred kratkim pa je v našo prestolnico pripeljala trgovino s konceptom, ki ji lahko rečemo kar mali modni raj.

1.8.2016 ob 7:10

_MG_0255.jpg

Goga Štiftar stoji za nakitom s podpisom Pentlja by Goga, ki slovi po drznih in močnih kosih, v sodelovanju z oblikovalcem Rokom Čibejem pa pod imenom Pentlja by Goga.Rok oblikuje tudi oblačilne kose. Goga je tudi tista oblikovalka, ki je v Sloveniji odprla trgovino s konceptom Pentlja in tako združila kakovostno modo slovenskih in regijskih oblikovalcev.

Mična je z Gogo klepetala o njenih začetkih, razvoju trgovine, slovenski modi in grajenju prepoznavnosti, pa tudi o brezglavem nakupovanju in o tem, da imamo v Sloveniji kar dva različna tedna mode.

Odkar ste pred nekaj leti preoblikovali svojo prvo ogrlico, smo vaše kreacije videli že na številnih znanih Slovencih. Kako vas je zaneslo v svet oblikovanja?

 Začela sem pravzaprav že kot majhna deklica, ko sem skupaj z mamo preoblikovala oblačila na svoj način. Oboževala sem babico in mamo, ki sta bila že odkar pomnim zaljubljeni v modo, predvsem pa v modne dodatke. Podobno se mi je zgodilo pri oblikovanju nakita. Moj prvi kos nakita je namreč nastal tako, da sem obstoječo kupljeno ogrlico, ki mi ni bila popolnoma všeč, preoblikovala po svoje in ta ogrlica je naletela na izredno pozitiven odziv v krogu mojih prijateljic. Zaradi vse večjega povpraševanja po nakitu z mojo »pentljasto« estetiko, sem se odločila to razvijati naprej in tako se je rodil nakit Pentlja by Goga.

Nakit Pentlja by Goga slovi po drznih in močnih kosih. Princip "manj je več" pri vas torej ne velja?

Ja in ne. Pri mojem nakitu velja morda »manj je več« v smislu tega, da Pentlja nakit zahteva bolj minimalističen styling. Tako nakit govori svojo zgodbo, nadgradi še tako preprosto obleko in je t.i. »statement« kos.

Verjamete, da lahko dober kos nakita vlije samozavest tudi njegovi lastnici?

Lahko. Vsak kos, ki ga nosiš in ti je všeč oziroma se v njem dobro počutiš, ti vlije določeno mero samozavesti.

Poleg nakita ste v sodelovanju z Rokom Čibejem začeli oblikovati tudi oblačila. Kako je prišlo do tega dueta?

Pred leti sem na družbenem omrežju videla fotografijo klobuka, ki mi je bil izredno všeč. Nato sem seveda šla raziskovat, kdo je avtor in ga kontaktirala - sprva v angleščini, saj sploh nisem vedela, da je avtor Slovenec. Potem sva se dobila, Rok je s seboj prinesel klobuk in vso orodje za izdelavo le-tega, mene pa je vse skupaj popolnoma fasciniralo. In ker sva se dobro ujela, sva postopoma pričela tudi sodelovati.

IMG_4820.jpg

V središču Ljubljane ste odprli Pentljo, trgovino s konceptom, kjer lahko pod eno streho najdemo domače in hrvaške oblikovalce. Kako se je razvijal koncept trgovine in na kakšne odzive ste naleteli?

 Želeli smo ustvariti en »mali modni raj« in ga pripeljati v center naše prestolnice. Sicer je ideja o odprtju tovrstne trgovine v meni zorela in se kuhala kar nekaj časa. Veliko mi je pri tem pomagal moj življenjski sopotnik Gregor, da sva oblikovala ustrezen poslovni model in seveda, da je finančno podprl idejo. Prav tako smo o ideji veliko debatirali in jo delno tudi skupaj razvijali s pokojnim Zoranom Garevskim. Njegove izkušnje s stališča oblikovalca, so nam bile v veliko pomoč.

 V trgovini nimamo zgolj slovenskih in hrvaških oblikovalcev, ampak smo želeli na enem mestu združili čim več slovenskih in regijskih oblikovalcev. Tako so pri nas poleg slovenskih in hrvaških oblikovalcev prisotni tudi oblikovalci iz Nemčije, Romunije, Italije, Združenih Arabskih Emiratov, Grčije, Madžarske, Velike Britanije, Francije … Obenem delamo tudi na tem, da kvalitetnim in nadobudnim mladim slovenskim oblikovalcem pomagamo na njihovi poti k uspehu. Pri določenih, s katerimi sodelujemo in ki obenem tudi sami vlagajo veliko svoje energije ter truda, se že kažejo pozitivni rezultati.

_MG_8172.jpg

Pa ni vedno vse samo v številkah, gre tudi za grajenje prepoznavnosti, vzpostavljanju novih sodelovanj in v mreženju v industriji sami. To so tudi naslovnice določenih slovenskih modnih publikacij, organizacija natečajev za spodbujanje domačih modnih oblikovalcev, določeni zaradi grajenja prepoznavnosti dobijo tudi prakse ali službe v tujini … Potrebno se je zavedati, da se v Sloveniji najde veliko dobrih modnih oblikovalcev in s pridnostjo ter z odgovornostjo do dela se vedno daleč pride.

 Do sedaj se je skoraj vsak, katerega smo povabili k sodelovanju, na povabilo tudi odzval. Veliki večini je všeč koncept trgovine, naša energija, naš namen, in veliko jih prav posebej za Pentljo izdela mini kapsulne kolekcije. Naša največja želja je, da bi iz čim več držav dobili dobre in nadobudne mlade oblikovalce, saj znajo biti inovativni in zelo ustvarjalni. In to je tisto, kar je potrebno spodbujati in čemur moramo dati priložnost.

 Kako lahko mladi oblikovalci postanejo del Pentljine zgodbe?

 Pri nas smo veseli vsakega, ki v svoje delo vloži zadostno mero energije in truda, ki je pri svojem delu dosleden in kvaliteten. Naša vrata so vsekakor odprta vsem mladim nadobudnim kreativcem. Lahko nas kontaktirajo preko elektronske pošte ali pa se po predhodnem dogovoru oglasijo osebno pri nas.

_MG_8823.jpg

Pentlja Concept Store se je predstavil tudi na nedavnem tednu mode. Kaj menite o tem, da imamo na tako majhnih tleh kar dva različna organizatorja sorodnih dogodkov?

 Po mojem mnenju se s tem nikomur ne dela usluge. Menim, da bi bilo veliko bolje, če bi se v naši majhni Sloveniji vsi skupaj skušali bolj združevati. Smo namreč premajhni za več takšnih dogodkov na sezono, ki pustijo tak pečat, in bilo bi boljše, da bi vsi skupaj stopili skupaj in morda naredili nekaj več, nekaj z dodano vrednostjo. Tudi drug za drugega. Kot vam je verjetno že znano, je bila Pentlja Concept Store aprila letos povabljena na Ljubljana Fashion Week, kjer smo predstavili naše oblikovalce, kar nam je seveda bilo v veliko čast.

 Bi rekli, da se Slovenci dovolj zanimamo za domačo modo in jo tudi dovolj cenimo?

 Iz dneva v dan je več ljudi, ki znajo ceniti unikatnosti oziroma oblačila izdelana v majhnih serijah. Potrebno se je zavedati, da pri izdelkih v naši trgovini ne gre za masovno produkcijo, ampak za enega ali par narejenih kosov. In na tem je potrebno graditi ter ljudi izobraževati, da tudi v Sloveniji lahko kupiš dober oblikovalski kos.

_MG_8189.jpg

Kakšen je vaš pogled na masovno potrošnjo in hitro modo?

 Glede na to, da sem še iz »stare generacije«, sem v omari vedno raje imela manj kvalitetnih kosov, klasiko, ki jo lahko kombiniram z različnimi kosi nakita, torbicami … in jih tako nadgrajujem. Nikoli nisem bila prevelik pristaš brezglavega kupovanja in hitre mode.

 Poleg vašega dela v modnem svetu, pa ste pečat pustili tudi s svojim osebnim slogom. Kaj je vaše vodilo pri kombiniranju stajlinga?

 Dobro počutje v oblačilu. Da vsak kos začinim po svoje in da morda na koncu izpade nekoliko drugače.

 Slovencem pogosto očitamo, da so pri modnih odločitvah premalo drzni – se strinjate?

 Da, absolutno premalo drzni, premalo živahni …

 Katere kose oblačil in dodatkov bi morala imeti v svoji garderobi vsaka ženska?

 Malo črno obleko, »moški« suknjič, belo srajco in klasične salonarje.

Avtor: Maja Fister

Foto: Urša Premik

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)