Fenomen: Kako sta Kylie Jenner in Rihanna opeharili vse velike kozmetične hiše

Pridružile pa so se jima tudi druge zvezdnice.

23.2.2018 ob 6:00

sminka_fenty.jpg

Prejšnji teden smo pisali o velikih spremembah v modnem svetu, ki so svetovno znane modne oblikovalce skoraj pripeljale do bankrota, kot kaže, pa se drastični preobrati dogajajo tudi v svetu kozmetike. Kdo je danes gonilna sila kozmetične industrije?

Razvoj socialnih omrežji je svet obrnil na glavo, zamajal pa je tudi življenja tistih, ki so sicer mislili, da jim je do danes že uspelo osvojiti svet. Vpliv zvezdnikov še nikdar doslej ni bil tako močan, a karte v svetu showbusinessa so se konkretno premešale. Zaradi novega pogleda na svet, kjer je mogoče vse, so vpliv izgubili tisti, ki so se še do včeraj zdeli nedotakljivi, s svetlobno hitrostjo so jih namreč prehiteli novi vplivneži. Tisti, za katere morda sploh ne bi znali opisati, v kateri panogi so najbolj uspešni, oziroma bolje rečeno, osebnosti, ki so postale zvezde praktično čez noč. S pomočjo trenutno enega največjih pospeševalnikov poslovnih priložnosti - Instagrama, kakopak.

Spletna prodaja, ki ruši rekorde

Eden trenutno najvidnejših primerov uspeha na socialnih omrežjih je znamka Huda Beauty, kozmetično podjetje influencerke Hude Katan, ki zaradi več kot 20 milijonov svojih sledilcev z le eno objavo na Instagramu v svoj žep pospravi dobrih 18 tisoč dolarjev. Kot da to ne bi bilo dovolj, je naziv trenutno najbogatejše influencerke osvojila tudi zaradi nadvse uspešne kozmetične linije, ki je porušila vse rekorde prodaje tovrstnih izdelkov in povzroča pravo potrošniško histerijo. Huda je namreč posel, ki so ga najprej poganjale umetne trepalnice, razvila do te mere, da ji je zaradi norega povpraševanja po njenih kozmetičnih izdelkih, prostor na svojih prodajnih policah odstopila celo Sephora. In čeprav se tam paletke senčk, ki jih ima danes v svojem predalu skoraj vsaka beauty navdušenka, tam odlično prodajajo, največ nakupov še vedno poganja spletna trgovina.

Senzacionalno rast je kmalu prepoznala tudi vsem poznana Kylie Jenner, ki je priložnost takoj izkoristila za lansiranje svoje kozmetične linije. Njeni produkti, ki so dostopni le preko njene spletne strani in Instagrama so čez noč osvojili svet in tako je v le dveh letih zgradila znamko, ki ji je prinesla 450 milijonov dolarjev. Kot piše hrvaški Buro 24/7 strokovnjaki ugotavljajo, da bo podjetje Kylie Cosmetics do leta 2020 težko že dobro milijardo dolarjev. Seveda ne moremo mimo dejstva, da se za uspehom skriva deset let televizijskega prikazovanja njene slavne družine, pa vendar, dekle je pri svojih rosnih dvajsetih letih doseglo praktično nemogoče, ključ do razprodanih zalog pa je očiten. Premišljena promocija v kombinaciji z embalažo, ki je vredna vsake fotografije, objavljene na Instagramu.

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on

Kozmetični produkti so postali statusni simbol

Kozmetika je tako postala tisto, kar so bile nekoč Nikove superge. Predmet poželenja in nenazadnje statusni simbol nove generacije. V branži se je sestri pridružila tudi Kim Kardashian, ki je le malce kasneje z linijo v le 24 urah razprodanih ličil za contouring svoj račun obogatila za dodatnih nekaj milijonov. Preprosto.

Zgodbi o uspehu pa se je kmalu priključila tudi Rihanna, ki je svojo prepoznavnost prav tako izkoristila za lansiranje svoje kozmetične linije. A s svojo znamko Fenty je pevka stopila še korak dlje in svoje produkte še bolj prilagodila svojim Instagram sledilcem. Dekletom in ženskam po svetu je ponudila najširši barvni spekter tekočih pudrov doslej in po poročanju agencije Slice Inteligence kar dvakrat presegla prodajo Kim in Kylie.

Uspeh zvezdnic pa žal ne pomeni nič dobrega za kozmetične znamke, ki so nekoč kraljevale na prodajnih policah. Čeprav vse do danes nihče ne bi odštel nekaj deset evrov za stekleničko tekoče podlage, ki je nikdar ni preizkusil na svoji koži, danes spletna prodaja zgoraj omenjenih zvezdnic pometa s kozmetičnimi linijami Lancoma, Elizabeth Arden in drugih. Produkt za produktom, ki ga na trg z odličnim PR-jem v nekaj mesečnih razmakih pošiljajo Kim, Kylie in Rihanna, iz kozmetičnih torbic izpodriva do sedaj najbolj prestižno kvaliteto v svetu lepote. In medtem, ko zgoraj omenjena dekleta dan za dnem v žep pospravljajo nepredstavljive vsote, nekoč najbolj zaželene znamke tonejo v pozabo in finančno izgubo.

Jih bo rešila menjava prodajne strategije, morda menjava embalaže? Ali pa se bodo mogle sprijazniti, da so na to zabavo žal prispele mnogo prepozno.

Avtorica: Eva Natlačen
Foto: Instagram


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)